کره گیاهی چیست و کاربردهای آن در صنعت مواد غذایی
کره گیاهی چیست و کاربردهای آن در صنعت مواد غذایی

کره گیاهی چیست و کاربردهای آن در صنعت مواد غذایی کدام است؟ کره گیاهی یکی از انواع محصولات غیرلبنی است که بر پایه گیاهان و نباتات به شکل جامد درست شده است و البته خواص و طعم مشابه‌ای کره حیوانی بر پایه شیر دارد. استفاده از این ماده غیرلبنی در صنایع مواد غذایی نیز کاربردهای مختلفی دارد که در این مقاله به بیان آنها خواهیم پرداخت و در ادامه نیز بهترین محصولات موجود در بازار را معرفی خواهیم کرد.

کره گیاهی چیست؟

کره گیاهی یا مارگارین (Margarine) یک نوع فرآورده لبنی نمی‌باشد و از روغن موجود در گیاهانی همچون آفتاب‌گردان، ذرت، کانولا، زیتون و غیره به دست می‌آید. در واقع این کره یک نوع روغن نباتی است که طی فرایندی به شکل جامد تغییر ماهیت داده و دارای چربی اشباع کمتری می‌شود. امروزه این محصول به عنوان جایگزینی برای کره‌ها و روغن‌های حیوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین ترکیبات این نوع کره می‌توان به وجود روغن‌های گیاهی، آب، بتاکاروتن، نمک و امولسیفایر اشاره کرد. امروزه انواع مختلفی از کره با درصدهای مختلف چربی در دسترس مصرف کنندگان قرار دارد.

 

کاربرد کره‌های گیاهی در صنعت مواد غذایی

کره‌های گیاهی در دو رنگ سفید و زرد در بازار موجود هستند که هر کدام نوع مصرف و کاربرد متفاوتی دارند. همچنین این کره‌ها در اشکال و بسته‌بندی‌های مختلف تولید می‌شود تا در کاربردهای متنوع مورد استفاده قرار بگیرند.

بسیاری از افراد که محدودیت مصرف کالری و چربی دارند، از کره‌های گیاهی استفاده می‌کنند، بنابراین مارگارین می‌تواند بهترین جایگزین در پخت و پز انواع غذاها باشد. علاوه بر این، کره‌های گیاهی در پخت شیرینی، کیک، بیسکویت و کلوچه کاربرد فراوانی دارد. استفاده از این نوع کره در قنادی‌ها کاربرد زیادی دارد و به حفظ حباب‌های خمیر کیک و شیرینی کمک قابل توجهی می‌کند و باعث می‌شود که شیرینی‌ها به خوبی پف ‌کنند. بنابراین از این فرآورده می‌توانید به صورت گسترده در آشپزی و پخت ‌و ‌پز استفاده کنید.

معرفی بهترین محصولات کره گیاهی

با توجه به استقبال مصرف کنندگان برای استفاده از کره‌های گیاهی امروزه برندهای مختلفی اقدام به تولید و عرضه این محصول کرده‌اند که در ادامه برخی از بهترین محصولات عرضه شده در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.

کره گیاهی مهگل

کره گیاهی مهگل یکی از انواع کره‌هایی است که از روغن‌های گیاهی تهیه می‌شود. این محصول دارای طعم و عطر بسیار مطلوبی بوده و می‌توانید از این فرآورده در وعده صبحانه و کنار غذای خود استفاده کنید. این محصول حاوی ویتامین‌های A E و D است و مصرف آن به تأمین سلامتی بدن و افزایش ارزش غذایی شما کمک قابل توجهی می‌کند. چربی‌های اشباح شده موجود در این نوع کره باعث کاهش کلسترول‌ بد در بدن شما می‌شود. بر این اساس شما با اطمینان خاطر می‌توانید کره برند تولیدی مهگل را در پخت انواع شیرینی و غذاهای محلی استفاده کنید. کره گیاهی مهگل در بسته بندی های 10، 50، 100 و 250 تولید می‌شود

کره گیاهی صدگل

این نوع کره به دلیل داشتن میزان درصد چربی مناسب برای وعده صبحانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول از فاکتور سلامت محور پیروی می‌کند و در صورت استفاده میزان کالری دریافتی را به میزان 20 درصد کاهش می‌دهد. کره صدگل حاوی ویتامین D3 و A بسیاری است و باعث افزایش و بهبود ارزش تغذیه‌ای آن شده است. این کره کم چرب و کم کالری دارای عطر و طعم مطبوعی است و مصرف کننده با خوردن آن حس دلپذیری را تجربه خواهد کرد.

کره گیاهی زرین

کره گیاهی زرین جزو دسته محصولات تولیدی شرکت زرین سلامت آذربایجان است که با نام برند «زرین» در بازار عرضه می‌شود. این محصول دارای درصد چربی و میزان کالری مناسبی است و مصرف آن به افرادی که دارای رژیم غذایی خاصی هستند، توصیه می‌شود.

شما می‌توانید این محصولات را از فروشگاه اینترنتی مویرگی با بسته‌بندی مناسب سفارش کنید و یک خرید مقرون به صرفه را تجربه کنید.

کلمه کلیدی: کره گیاهی