پنیر آشوراده یک پنیر سفید درجه 1
پنیر آشوراده یک پنیر سفید درجه 1

پنیر آشوراده یکی از انواع پنیرهای خوشمزه ایرانی است که طعم فوق العاده آن با ذائقه هر خانواده‌ای سازگاری دارد. این نوع پنیر سفید با کیفیت و مرغوب طی فرآیندی خاص از شیر تازه گاو تهیه می‌شود و بعد از بسته‌بندی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. پنیر سفید آشوراده خواص بی‌نظیری دارد و شما با قرار دادن آن در سبد خرید روزانه خود می‌توانید از فواید بی‌شمار آن بهره‌مند شوید. با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید تا اطلاعات مفیدی را درباره این پنیر سفید درجه 1 کسب کنید.

پنیر آشوراده چیست؟

پنیر آشوراده یک نوع پنیر سفید درجه یک است که به عنوان یکی از محصولات شرکت لبنی بشارت آشوراده تولید و در بازار عرضه می‌شود. این محصول به دلیل کیفیت و طعم خوبی که دارد توانسته جایگاه ویژه‌ای در بین مصرف کنندگان پیدا کند. این پنیر از نوع ریز پالایش یا همان پنیر یو اف (UF) محسوب می‌شود.

پنیر یواف آشوراده با نام‌های دیگری از جمله پنیر سفید، پنیر تازه، پنیر سفید ایرانی، پنیر سفید تازه یا پنیر سفید تازه ایرانی نیز شناخته می‌شود و این محصول بسیار خوشمزه و طعم دلپذیری دارد. طرفداران این محصول پس از مصرف این نوع پنیر دیگر به دنبال برند دیگری برای پنیر یو اف نخواهند بود.

این پنیر شور و نرم به شیوه سنتی و با استفاده از شیر گاو و در برخی از مواقع از ترکیب شیر بز یا گوسفند تهیه می‌شود. پنیر تازه آشوراده، چربی و کلسیم بالایی دارد و در انواع پیش غذاها و دسرها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت لبنیات آشوراده، محصول خود را در بسته‌بندی‌های مختلفی همچون حلب، سطل و ایمل در بازار عرضه می‌کند.

درباره شرکت تولید کننده پنیر آشوراده

شرکت فرآورده‌های لبنی بشارت آشوراده فعالیت خود را از سال 1394 با هدف تولید محصولات لبنی اعم از پنیر سفید، پنیر لاکتیک، کره و روغن حیوانی، شیر خشک و پودر آب پنیر آغاز کرده است. شرکت لبنیات آشوراده در شهرک صنعتی سیمین شهر استان گلستان واقع شده است و سالانه 2400 تن ظرفیت تولید محصول دارد. تمام محصولات لبنی تولیدی این شرکت به 22 استان کشور عرضه و پخش می‌شود تا زمینه دسترسی آسان همه مصرف کنندگان فراهم شود.

مجموعه لبنیات آشوراده توانسته با تکیه بر تکنولوژی روز دنیا محصولاتی را تولید کند که ارزش غذایی و کیفیت بالایی داشته باشد تا بتواند بخشی از نیاز تغذیه‌ای خانواده‌ها را تامین کند. لازم است بدانید که درصد چربی‌ پنیر آشوراده تولیدی این شرکت لبنی بسیار بالا است و به همین دلیل طعم پنیرهای آشوراده قرابت نزدیکی با پنیرهای خامه‌ای دارد. این پنیر بافت نرم و یکنواختی دارد و شوری آن کاملا سازگار با ذائقه مصرف کنندگان است.

بسته‌بندی‌های مختلف پنیر تازه آشوراده

پنیر سفید آشوراده در وزن و کاپ‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود که شما مصرف‌کنندگان می‌توانید با توجه به نیاز خود هر یک از آنها را انتخاب کنید. این بسته‌بندی‌ها از وزن 100 گرم تا 16 کیلوگرم را شامل می‌شود. بنابراین شما می‌توانید پنیرهای آشوراده به عنوان یکی از بهترین پنیرهای سفید موجود در بازار ایران را در بسته‌های حلب و سطل تهیه کنید. پنیر حلب آشوراده در دو اندازه 16 و 13 کیلوگرمی طراحی شده است.

همچنین پنیر سطلی آشوراده نیز در اندازه‌های 10، 4، 1.8 و 0.8 کیلو گرمی در دسترس مصرف کنندگان قرار دارد. خرید پنیر حلب و پنیر سطل آشوراده یک انتخاب مقرون به صرفه برای خانواده‌های ایرانی خواهد بود و نیاز آنها را برای پخت و پز و وعده صبحانه تامین خواهد کرد.

مهم‌ترین ویژگی‌های پنیر آشوراده

پنیر جزو دسته خانواده‌های لبنیات به حساب می‌آید که تعداد بسیار زیادی از انواع این محصول در بازار وجود دارد. پنیر شامل مواد مغذی فراوانی مانند پروتئین، ویتامین، فسفر، مواد معدنی، فیبر و آهن است که همگی در شیر وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال گنجاندن پنیر آشوراده برای مصرف روزانه هستید بهتر است از میزان ارزش غذایی آن مطلع شوید.

پروتئین موجود در پنیر

پنیر نیز مانند شیر، منبع غنی از پروتئین است. به طوری که پروتئین موجود در پنیر از پروتئین شیر به نام «کازئین» تامین می‌شود و در نتیجه دارای آمینو اسیدهای ضروری و قابل هضم برای بدن است. این پروتئین برای تامین سلامتی بدن، کاهش فشار خون، افزایش مواد معدنی و همچنین تامین انرژی بدن مفید است.

کربوهیدرات پنیر

پنیر سفید آشوراده دارای مقدار کمی کربوهیدرات است که به نوعی از لاکتوز یا شکر شیر تامین می‌شود. بنابراین کربوهیدرات به عنوان منبع اصلی سوخت و ساز بدن برای تولید انرژی روزانه بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چربی‌های پنیر

یک پنیر سالم سرشار از چربی‌های خوب برای بدن است. در واقع پنیر حاوی چربی‌های اشباع شده است که به عنوان ماده غذایی مفید، انرژی بیشتری به بدن ما می‌دهد.

روی پنیر

روی یک عنصر ضروری برای بدن است که برای انجام فعالیت‌های روزانه به مقدار کمی از آن نیاز داریم. در این راستا روی در تولید هورمون‌ها، بهبود سیستم ایمنی بدن و تامین سلامتی بدن بسیار مفید است.

ویتامین B2

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین بهترین منبع تولید انرژی برای بدن است که به فراوانی در پنیر تازه آشوراده وجود دارد. ویتامین B2 می‌تواند کربوهیدرات‌های موجود در بدن را برای تبدیل شدن به گلوکز، فراهم کند. بنابراین ویتامین B2 موجود در پنیر آشوراده برای درمان اوتیسم، آب مروارید، میگرن و دیگر بیماری‌ها مفید است.

سلنیوم

سلنیوم موجود در پنیر خواص آنتی اکسیدانی دارد و از بروز و رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند و همچنین از ابتلای مصرف کنندگان به دیابت پیشگیری خواهد کرد.

ویتامین K2

ویتامین K2 منبع ساختار استخوانی و سلامت قلبی است. علاوه بر این پنیر شامل منبع مغذی بالایی از مواد مغذی سالم برای بدن ما است. مصرف یک تکه پنیر هر روز به ما کمک می‌کند تا یک استخوان قوی داشته باشیم و سلامت بدنی را به طور کلی به دست آوریم.

خواص و فواید مصرف پنیر آشوراده برای بدن

پنیر تازه و نرم تهیه شده از شیر گاو، منبع غنی از مواد مغذی ضروری است که بدن شما به آن نیاز دارد. در حالی که پنیرهای نیمه سخت تا سفت مانند چدار، سوئیسی، پارمزان و آسیاگو برای افرادی که محدودیت مصرف کربوهیدرات را دارند، گزینه مناسبی است. پنیرهای نرم مانند پنیر آشوراده در صورتی که در وعده‌های غذایی گنجانده شود، به شما یک انرژی و مواد مغذی کافی منتقل می‌کند.

پنیرهای پرچرب حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده هستند که میزان کالری آنها بالاست و باید بدانید که مصرف پنیر می‌تواند مجموعه‌ای از فواید سلامتی را برای شما به ارمغان آورد که ممکن است از سایر محصولات لبنی به دست نیاورید. بنابراین از خواص و فواید بی‌نظیر پنیر سفید آشوراده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقویت استحکام استخوان‌ها

در واقع پنیر شامل ویتامین B، کلسیم و پروتئین فراوانی است که این عناصر در ساخت استخوان قوی بسیار اثربخش هستند. این ویتامین‌ها برای بدن کودکان در حال رشد و افراد مسن بسیار مفید است و به آنها برای داشتن استخوان‌های قوی کمک قابل توجهی می‌کند. بنابراین پنیر سفید آشوراده بهترین منبع غذایی برای تامین سلامت استخوان‌ها است. کلسیم یا ویتامین D موجود در پنیر می‌تواند از شکستگی استخوان، ناخن، دندان، پوست و سایر مشکلات سلامتی در بدن جلوگیری کند.

کنترل فشار خون بالا

فشار خون تحت تاثیر وجود سدیم و کلسترول افزایش می‌یابد. اگر پنیر حاوی سدیم کمتری باشد یا به عبارتی مقدار نمک مخلوط شده در شیر آن کمتر باشد، علائم بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. همچنین ویتامین B موجود در پنیر نیز برای کاهش و تنظیم فشار خون مفید است.

کاهش استرس با مصرف پنیر آشوراده

پنیر شامل اسید ضروری یا آمینو اسیدهای ضروری است که به تولید سروتونین در بدن کمک می‌کند و در صورت مصرف، استراحت و آرامشی که نیاز دارید را برای شما فراهم خواهد کرد. پس با مصرف پنیر تازه می‌توانید سطح اضطراب و حالت استرس خود را تنظیم کنید و کاهش دهید. پس اگر به دلیل استرس دچار بی‌خوابی شدید، قبل از خواب مقداری پنیر بخورید.

افزایش وزن با مصرف پنیر

پنیر آشوراده حاوی مقدار زیادی چربی طبیعی است که مصرف آن به افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند، توصیه می‌شود. همچنین این فرآورده لبنی به افزایش وزن عضلانی و تراکم استخوان‌ها کمک می‌کند، چرا که پنیر حاوی چربی، کلسیم، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی است و ماهیچه‌ها و استخوان‌ها را قوی کرده و به ایجاد تعادل در متابولیسم بدن کمک می‌کند.

تامین سلامت دهان و دندان

پنیر منبع غنی از کلسیم است که به استحکام و پیشگیری از پوسیدگی دندان‌های شما کمک قابل توجهی می‌کند. بنابراین با خوردن پنیرهای سفید بعد از غذا یا به عنوان میان وعده به  تامین سلامت دهان و دندان خود کمک خواهید کرد.

پیشگیری از سرطان

پنیر دارای فاکتورهای خاص است که ماهیت ضد سرطانی دارد. در واقع با خوردن و مصرف مداوم پنیر تازه می‌توانید از ابتلا به سرطان و بروز علائم آن تا حد قابل توجهی جلوگیری کنید.

تامین سلامت پوست و جوانسازی آن

همانطور که گفته شد، پنیر حاوی ویتامین B فراوانی است که به رشد سلول‌های بدن کمک زیادی می‌کند. پس اگر می‌خواهید یک پوست درخشان و بدون لکه و علائم پیری زودرس داشته باشید حتما مصرف پنیر را در اولویت قرار دهید.

بهبود آرتروز با مصرف پنیر تازه

کمبود کلسیم در بدن باعث التهاب مفاصل می‌شود. در این بین پنیر حاوی مقادیر زیادی از کلسیم، ویتامین و مواد معدنی است که برای استخوان‌ها و مفاصل کاملا مفید هستند. پس اگر از دردهای آرتروز و مفاصل رنج می‌برید مصرف پنیر را برای بهبود استحکام استخوانی و نیز درمان التهاب مفاصل در اولویت قرار دهید.

بهبود سلامت قلب با مصرف پنیر آشوراده

در پنیر آشوراده ترکیب کاملی از کلسیم، پتاسیم و منیزیم وجود دارد که همگی برای تامین سلامتی قلب مفید هستند. همچنین، کازیین پروتئین اصلی پنیر برای کاهش خطر فشار خون، حفظ گردش خون و همچنین جلوگیری از بیماری‌های قلبی است. بر این اساس اضافه کردن پنیر در وعده‌های غذایی باعث می‌شود از خطر بیماری‌های قلبی مانند گرفتگی عروق، ایجاد اختلالات ریتم قلب و بیماری های قلبی و عروقی در امان بمانید.

پیشگیری از علائم و سندرم پیش از قاعدگی

سندرم پیش از قاعدگی و علائم آن متعلق به زنان است که به صورت ماهانه دچار عادت ماهیانه می‌شوند. در واقع پنیر باعث کاهش مشکلات و دردهای ناشی از سندروم قبل از قاعدگی می‌شود و از طرفی دیگر اثر آرامش‌ بخشی را به افراد القا می‌کند.

پنیر آشوراده را چگونه مصرف کنیم؟

مصرف پنیر در فرهنگ‌ غذایی ما ایرانی‌ها بسیار متفاوت‌تر از فرهنگ‌های ملل دیگر است. در کشور ما کاربری پنیر تنها به سفره‌ صبحانه محدود می‌شود و گاهی در پخت برخی از دسرها و غذاهای فرنگی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالی که در ملل دیگر غذاهای بسیاری وجود دارد که با پنیرهای مختلف تهیه می‌شوند. بر این اساس بسته به سلیقه غذایی، مواد مورد نیاز و در دسترس مردم امروز شاهده تولید و عرضه انواع پنیرهای مختلف در بازار هستیم. پنیر آشوراده به عنوان یک ماده غذایی و لبنی کامل به دلیل تازه بودن و بافت خامه‌ای، نرم و صاف برای وعده صبحانه بسیار مناسب است.

بنابراین شما می‌توانید این نوع پنیر را همراه با مربا یا مارمالاد، کره حیوانی یا گیاهی و حتی گردو بخورید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. همچنین پنیر سفید آشوراده با طعم خاص خود یک ماده عالی برای درست کردن دسرهای مختلف مانند چیزکیک و تیرامیسو خواهد بود. همچنین می‌توانید از آن در بسیاری از دستورالعمل‌های غذاها اعم از پاستا، اسپاگتی، انواع شیرینی، سالاد، انواع سوپ، پخت نان و غیره استفاده کنید. بر این اساس پنیر تازه آشوراده با طعمی بی‌نظیر برای افرادی مناسب است که به دنبال میان وعده‌های غذایی خوش طعم برای هر زمانی از روز به خصوص صبحانه هستند.

چرا پنیر آشوراده بخریم؟

یکی از دلایلی که برای استفاده از این برند لبنی وجود دارد این است که محصولات آشوراده دارای کیفیت بالایی هستند و همچنین به دلیل داشتن ارزش غذایی زیاد تمام نیاز شما را تامین خواهند کرد. همچنین این برند تنوع بسیاری در تولید محصولات لبنی و بسته‌بندی آنها دارد و شما می‌توانید متناسب با نیاز خود اقدام به خرید پنیر در ابعاد و حجم مورد نظر خود کنید.

جهت خرید پنیر آشوراده با قیمت و کیفیت مناسب می‌توانید به فروشگاه اینترنتی مویرگی مراجعه کنید. مویرگی به عنوان یکی از معتبرترین سامانه‌های آنلاین خرید و پخش عمده مواد غذایی در سطح خراسان بزرگ است. این سامانه در راستای تامین و توزیع تمام اقلام سوپرمارکتی، کافه‌ها، رستوران‌ها، فست‌فودی‌ها، تعاونی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای فعالیت می‌کند. بنابراین تمام سوپرمارکت‌داران و دارندگان فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند از طریق این سامانه فروشگاهی به صورت آنلاین کالاهای مورد نیاز خود را سفارش دهند و محصولات خود به صورت رایگان در محل مورد نظر تحویل بگیرند.

راهنمای تشخیص پنیر آشوراده سالم و با کیفیت

امروزه خرید پنیر آشوراده تازه و سالم کار چندان سختی به نظر نمی‌رسد، اما به هر حال باید همواره به تاریخ انقضا و تولید حک شده روی بسته‌بندی آن دقت لازم را داشته باشید. به طور قطع این محصول لبنی هر چه تازه‌تر باشد، برای مصرف مناسب‌تر خواهد بود. اگر از یک رژیم غذایی کم کالری و کم چربی را دنبال می‌کنید، بهتر است همیشه انواع پنیر کم‌ چرب را برای وعده صبحانه انتخاب کنید تا از بروز انواع بیماری‌ها جلوگیری شود.

در این بین عطر و طعم پنیر آشوراده به خوبی گویای کیفیت یا عدم کیفیت آن است. پنیر شما نباید دارای لکه یا بویی غیر معمول باشد. در صورتی که در پنیر خریداری شده متوجه هرگونه تغییر رنگ، تغییر بافت و بوی نامطبوع شدید، حتما این علائم را جدی بگیرید و این علائم را یک راهنمای مناسب برای تشخیص پنیر سالم از پنیر فاسد تلقی کنید. همچنین لازم است به توضیحات مندرج در پشت بسته‌بندی پنیر، علامت‌های استاندارد، سیب سازمان غذا و دارو و شرایط نگهداری محصول توجه کنید تا از خواص این محصول با کیفیت و سالم نهایت استفاده را برده باشید.

نکات مهم هنگام خرید پنیر آشوراده تازه

به طور کلی برای شناسایی پنیر تازه آشوراده باید به سه فاکتور مهم زیر توجه کنید تا از کیفیت محصول مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

  • انسجام و استحکام پنیر: حتما در هنگام خرید پنیر به میزان انطعاف‌پذیری، سفتی و مقاومت‌پذیری یا نرمی و شکل‌پذیری آن توجه کنید.
  • میزان رطوبت پنیر: توجه داشته باشید هر چقدر میزان رطوبت و محتویات مرطوب‌کننده موجود در پنیر بیشتر باشد، به همان میزان پنیر مورد نظر شما نرم‌تر و شکل‌پذیرتر خواهد بود. از این نوع پنیرها می‌توانید برای تهیه دسرها و شیرینی‌های پنیری استفاده کنید.
  • طول عمر پنیر: پنیرهای ایرانی که اغلب در وعده صبحانه مورد استفاده قرار می‌گیرند هر چه طول عمر پنیر کمتری داشته باشند، مزه و طعم آنها بی‌نظیر خواهد بود.

این سه عامل در تشخیص پنیر تازه در هنگام خرید به شما کمک قابل توجهی خواهند کرد. پنیرها می‌توانند در شکل‌ها و مزه‌های متنوع و کاربری‌های مختلفی تولید شوند. بنابراین فاکتورهای تاثیرگذاری همچون طول عمر پنیر، مواد تشکیل دهنده و شیوه مصرف آنها از جمله مواردی هستند که دسته‌بندی این محصولات را تعیین می‌کنند.

کلام آخر

ما در این مقاله به معرفی پنیر آشوراده به عنوان یک پنیر سفید درجه 1 پرداختیم و درباره ویژگی و خواص و فواید مصرف این محصول اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. بر این اساس در صورتی که به دنبال تامین سلامتی بدن خود هستید تا انرژی، کلسیم و مواد مغذی مورد نظر خود را فراهم کنید حتما مصرف پنیر سفید آشوراده را در سبد غذایی روزانه خود بگنجانید. برای خرید این محصول از سایت مویرگی اینجا را کلیک کنید.

کلمه کلیدی: پنیر آشوراده