فواید پروتئین وی برای ورزشکاران چیست؟
فواید پروتئین وی برای ورزشکاران چیست؟

پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی برای ورزشکاران یک گزینه بسیار مطلوب در رژیم های غذایی و برنامه های ورزشی و بدنسازی میباشد. همانطور که قبلاً در مقاله “پروتئین وی چیست، انواع، فواید و عوارض” گفته شد محصول پروتئین وی با تمام ترکیبات و اسیدهای آمینه ضروری آن از آب پنیر استخراج می شود. این پروتئین به سرعت جذب و به راحتی هضم می‌شود. این ویژگی پروتئین وی را به یک مکمل غذایی محبوب در میان ورزشکاران، به ویژه بدنسازان تبدیل کرده است که می‌تواند قدرت، عملکرد و رشد عضلانی را در صورت استفاده همراه با یک رژیم ورزشی افزایش دهد.

پیرامون مزایای پروتئین وی برای ورزشکاران و بدنسازان، چندین نکته کلیدی را می‌توان اشاره نمود. اولین مورد این است که عضله سازی منجر به افزایش توده عضلانی در مقایسه با ورزش در بدن می شود.
دومین مورد که می توان به آن اشاره نمود کاهش خستگی در هنگام ورزش است. هرچقدر خستگی ورزشکاران در هنگام ورزش کمتر باشد، زودتر به نتیجه‌ای که می خواهند می رسند.

اهمیت دیگر پروتئین وی برای ورزشکاران مربوط به آسیب‌های ورزشی است. ورزشکاران از تکنیک‌هایی برای کاهش صدمات و دردهای عضلانی استفاده می‌کنند و به شدت از کاهش دردهای عضلانی استقبال می‌کنند.


پروتئین وی با چه روش هایی عملکرد و رشد عضلانی ورزشکاران را افزایش می‌دهد؟

  • اسیدهای آمینه محرک رشد در آن وجود دارد و باعث رشد می‌شود.
  • منشا آن شامل BCAA (اسیدهای آمینه شاخه‌ای) است. علاوه بر نقش آنابولیک، این اسیدهای آمینه سبب رشد در سطح ژن‌ها می‌شود. منبع انرژی برای تغذیه در حین ورزش شدید، BCAA است. علاوه بر این، آمینواسیدهای شاخه‌دار، درد عضلانی و آسیب ناشی از فعالیت را کاهش می‌دهند و در عین حال کاهش در حین ورزش را نیز کاهش می‌دهند.
  • ورزشکاران در حین ورزش رادیکال های آزاد زیادی تولید می کنند و اگر خنثی و جمع نشوند ممکن است به سلول‌های بدن آسیب برسانند. سیستم ایمنی بدن توسط اسید آمینه گلوتامین قوی‌تر می‌شود، که همچنین به دفاع ما در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.
  • کاهش درد عضلانی و بهبودی سریع پس از ورزش شدید دو مزیت دیگر گلوتامین است.
  • این ویژگی‌ها آن را به یک مکمل محبوب و مفید همچون پروتئین وی برای ورزشکاران، بدنسازان و علاقه‌مندان به تناسب اندام تبدیل می‌کند.


تولید و کاهش وزن با پروتئین وی

فارغ از مزایای پروتئین وی برای ورزشکاران اگر می‌خواهید وزن خود را تغییر دهید، می‌توانید از این مکمل ها به نفع خود استفاده کنید.
این مکمل‌ها علاوه بر افزایش وزن، به کاهش وزن نیز کمک می‌‌کنند. به عبارت دیگر، توده عضلانی نسبت به حجم عضلات افزایش می‌یابد و این همان نقطه‌ای است که رژیم‌ها یا کاهش یا افزایش می‌یابند. افزایش یا کاهش توده های عضلانی دلایلی هستند که می توان بر اساس آنها یک رژیم مفید را انتخاب کرد.

اگر می خواهید وزن کم کنید، با حفظ توده عضلانی بیشتر، از وزن خود وزن کم کنید. بنابراین رژیم غذایی پروتئین وی را به رژیم خود اضافه کنید تا میزان چربی سوزاندن، عضله سازی را افزایش دهید و میزان مصرف غذاهای ناسالم را کاهش دهید.

حتی در صورت افزایش وزن می توانید پروتئین وی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این پروتئین نه تنها به شما کمک می کند بلکه با اضافه شدن به رژیم غذایی شما، باعث تامین شدن مواد و پروتئین های اولیه بدن شما می شود. شما می توانید این پروتئین را به غذاهای خود اضافه کنید.

به عنوان مثال، برای استفاده پروتئین وی، می توانید آن را با شیک ها، معجون ها، و سایر مواد مفید مخلوط کنید. علاوه بر این ها، به علت استفاده با دیگر مواد پروتئینی، باعث عضله سازی و بالا رفتن حجم بدن شما می شود و شما می توانید با صرف زمان کمتر و سرعت بیشتری وزن خود را به صورت مفید بالا ببرید.


بهترین پروتئین وی برای ورزشکاران را از کجا تهیه کنیم؟

اما به راستی کدام پروتئین وی برای ورزشکاران مناسب تر است. در میان برندهای موجود در بازار یک نوع بی اعتمادی از باب برندهای خارجی وجود دارد. از این باب برندهای تولید کننده ایرانی توانسته اند جای خود را در سبد خرید ورزشکاران باز کنند. این استقبال از باب اعتمادی است که ورزشکار از اصالت کالا پیدا کرده است. مضافاً کیفیت و قیمت مناسب این محصولات نیز در استقبال موثر بوده است.

در میان برندهای ایرانی پگاه و کاله بیشترین شهرت را در تولید وی کسب کرده اند. پگاه با در اختیار داشتن واحد های تولیدی در سراسر ایران توانسته سهم مهمی از این بازار را کسب نمایند. از این میان پگاه خراسان، پگاه تهران و پگاه گلپایگان در این مسیر نقش آفرینی کرده اند.

از این میان محبوب ترین پروتئین وی برای ورزشکاران محصول پگاه خراسان پروتئین وی پگاه 10 کیلویی را می توان نام برد.

پروتئین پگاه گلپایگان شامل دو محصول WPC پگاه گلپایگان و همچنین MPC پگاه گلپایگان می باشد که ضمن مرغوبیت قیمت مناسب تری نیز دارد.