طرز تهیه سس فرانسوی + تاریخچه | مویرگی بازرگانی گلستانی
تاریخچه شکلگیری سس هزار جزیره

تاریخچه شکلگیری سس هزار جزیره مطبق بر کتاب The Oxford Companion to American Food and Drink دارای یا داستان شیرینی می‌باشد. نام این سس از منطقه هزار جزیره که در امتداد رودخانه سنت لارنس در حدفاصل ایالات متحده و کانادا قرار دارد، سرچشمه گرفته است. بر اساس یک روایت داستانی فردی بنام سوفیا لالوند که همسر یک راهنمای ماهی گیری سود، سس را اختراع کرده بود که برای غذای همسرش جورج آماده کرده بود. در این بین بازیگری خانم بنام می ایروین که در این جزیره بسر می‌برد با این سس آشنا شده و بطور مکرر در این جزیره مورد استفاده قرار داده بود و این پونه بود شهرت این بازگر باعث معرفی و گسترش این سس شده بود.

فهرست عناوین

 

تاریخچه شکلگیری سس هزار جزیره

در روایتی متفاوت از تاریخچه شکلگیری سس هزار جزیره، گفته می‌شود، اسکار تشیراکی، خانه دار هتل، در سال 1894 سس روی سالاد را فراموش کرده بود و سس را با مواد اولیه در هتل آماده کرده بود. تاشیراکی ساکن جزیره هزار جزیره قود به نام جورج بولت بود که بین سال های 1900 تا 1904 قلعه بولد را ساخت و مالک هتل والدورف-آستوریا بود.

طبق یک مقاله نشنال ژئوگرافیک در سال 1959، گفته می شود که سرآشپز بولت سس هزار جزیره را ایجاد کرده است. با وجود گزارش ‌هایی مبنی بر اینکه او در معرفی سس هزار جزیره به والدورف نقش داشته است، سرآشپز تشیراکی در کتاب آشپزی خود که در آن زمان منتشر شد، سس هزار جزیره را وارد نکرد. مایکل بل، جامعه‌شناس دانشگاه ویسکانسین، در تحقیق خود در سال 2010 درباره تاریخچه سس هزار جزیره و دانشجویان دکترای او دریافتند که داستان در میان روستا ها و جزایر منطقه هزار جزیره متفاوت است.

نسخه یازدهمین نسخه از کتاب آشپزی فنی کشاورز وجود داشت که از نظریه منشأ سوم حمایت می‌کرد که غذای اصلی بر اساس سس فرانسوی (1965) بود. هیچ مدرک کتبی برای حمایت از هیچ یک از گزاره ها ارائه نشده است، که به نظر می رسد همه آن ها مبتنی بر سنت شفاهی هستند.

مجله Food & Wine ادعا می کند که این سس یک سس معمولی هزار جزیره از اواخر قرن 19 بود. او یکی از سس‌های منطقه‌ای به نام سس سوفیا را در کلیتون نیویورک در هتلی نزدیک هتل هرالد که توسط مسافرخانه‌دار سوفیا للوند اداره می‌شد، کشف کرد. ثروتمندان این منطقه بطری‌های سس را به شهر نیویورک برمی‌گردانند. به گفته نویسنده غذا، این سس تقریباً در همان زمان توسط سرآشپز Theo Rooms از هتل Blackstone در شیکاگو ساخته شد. Diners on Timeline موری اولین بار در سال 1912 به سس هزار جزیره اشاره کرد و دستور العمل های مختلفی برای سس در سراسر کشور ظاهر شد.

این سس در موسسات و رستوران های فست فود در ایالات متحده اغلب به عنوان “سس مخصوص” یا “سس مخفی” نامیده می شود. “Spread” در In-N-Out Burger، که نوعی از سس Thousand Island است، روی همبرگرها و چیزهای دیگر از “منو مخفی” سرو می شود، نمونه ای از این موضوع است. به جای سس روسی، سس هزار جزیره اغلب در ساندویچ های روبن استفاده می شود. سس هزار جزیره جزء سس بیگ مک مک دونالد است.

طرز تهیه سس هزار جزیره

مواد لازم برای تهیه سس هزار جزیره
• ساقه کرفس : 2 عدد
• پیازچه : 50 گرم
• جعفری (ریز خرد شده) : یک قاشق غذاخوری
• خیارشور (چرخ شده) : یک سوم پیمانه
• تخم مرغ آب‌پز : 2 عدد
• سس مایونز : 2 پیمانه
• روغن زیتون : یک پیمانه
• سرکه سفید : یک چهارم پیمانه
• فلفل قرمز : یک سوم پیمانه
• نمک : به میزان لازم

طرز تهیه سس هزار جزیره خانگی

1. برای تهیه هزار جزیره خانگی ابتدا باید ساقه های کرفس، پیازچه و جعفری را ریز خرد کنید.
2. خیارشور را خیلی ریز رنده کنید.
3. تخم مرغ های آب پز را ریز رنده کنید.
4. سپس سس مایونز، سرکه، روغن زیتون، نمک و فلفل را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.
5. وقتی مواد داخل کاسه کاملا یکدست شد، مواد ذکر شده در بالا را اضافه کنید و کاملا هم بزنید.
6. اجزای ذکر شده در بالا ممکن است شامل سس قرمز نیز باشد.
7. هزار جزیره خانگی ممکن است برای مواردی بیشتر از سالاد استفاده شود. همچنین طعم دلپذیری به غذاهای دریایی می دهد.

بازرگانی گلستانی نماینده سس رعنا

بازرگانی گلستانی به عنوان بزرگترین مرکز پخش مواد غذایی در شرق کشور افتخار دارد تا نماندگی برند محبوب رعنا  را در اختیار داشته باشد. لذا خرده فروشان و عمده فروشان محترم شهر مقدس مشهد می توانند از طریق سامانه سایت مویرگی و یا ارتباط با بخش فروش بازرگانی گلستانی اقدام به خرید  عمده سس رعنا نمایید.

اشتراک گذاری