بازاریابی مویرگی چیست | مویرگی بازرگانی گلستانی
بازاریابی مویرگی چیست؟

بازاریابی مویرگی یکی از انواع بازاریابی است. تولیدکنندگان محصولات غذایی، مواد شوینده و لوازم آرایشی و بهداشتی عموما از روش‌های مختلفی برای پخش محصولات و رساندن تولیدات خود به دست مصرف‌کنندگان نهایی استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها توزیع محصولات از طریق پخش و بازاریابی مویرگی است به طوری که محصولات تولیدی را به دست تک ‌تک خرده‌فروشی‌ها می‌رسانند. در این مقاله قصد داریم درباره این روش بازاریابی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.


بازاریابی مویرگی چیست؟

پخش مویرگی یا بازاریابی مویرگی در واقع مسیری است که مواد و محصولات غذایی برای رسیدن به دست مشتریان نهایی طی می‌کنند. این یک مسیر مستقیم به مشتریان این فرصت را می‌دهد تا از عمده فروشان، بدون واسطه و با قیمت ارزان‌تری کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

در این بین بازاریاب مویرگی کسی است که محصول را خریداری و ذخیره می‌کند تا از طریق کانال‌های توزیع مختلف به فروش برساند. این افراد بین تولید کننده و مشتری به عنوان واسطه قرار گرفته و از جانب شرکت فعالیت می‌کنند و می‌توانند سرعت و راندمان فروش را بالا ببرند.

بنابراین اگر به دنبال توسعه بازار فروش محصولات خود هستید و می‌خواهید برند خود را به مصرف کنندگان معرفی کنید، بهتر است از این روش‌ بازاریابی و توزیع مویرگی برای برندینگ و پخش مویرگی محصولات خود استفاده کنید.


مزایای شبکه پخش و فروش مویرگی

• دستیابی به اطلاعات جامع و به روز از وضعیت بازار محصولات غذایی
• پوشش حداکثری مشتریان موجود در بازار از جمله خرده‌فروشی‌ها برای مدیریت پخش مویرگی
• جلوگیری از کاهش ریسک از دست دادن مشتریان بالقوه
• برقراری ارتباط مناسب و بهتر با مشتریان و خرده فروشی‌ها

• افزایش قدرت چانه‌زنی تولیدکنندگان مواد غذایی برای کسب سود و فروش بیشتر
• کاهش احتمال ایجاد رقبای جدید در بازار محصولات غذایی و غیره
• افزایش و بهبود جریان نقدینگی برای تولید کنندگان
• افزایش میزان سود و درآمد در بازه بلند ‌مدت
• امکان واگذاری نمایندگی پخش محصولات در تمام کشور با افزایش اعتبار سازمان

بازاریابی مویرگی چیست | مویرگی بازرگانی گلستانی
بازاریابی مویرگی چیست؟ 3


آشنایی با انواع بازاریابی مویرگی

استراتژی‌ بازاریابی به روش مویرگی بر اساس محصول قابل فروش تعیین می‌شود. به طور کلی سه روش فروش و بازاریابی مویرگی وجود دارد که هر کدام نحوه ارسال و توزیع محصولات در بازار را مشخص می‌کنند.

1. فروش مویرگی گسترده: هدف از این نوع بازاریابی ورود به بازارهای فروش بزرگتر است.
2. فروش مویرگی گزینشی: در این روش محصول خاصی تنها در یک موقعیت مکانی خاص به صورت محدود عرضه می‌شود تا مشتریان محدودی به آن دسترسی داشته باشند.
3. فروش مویرگی انحصاری: این روش بازاریابی مویرگی نیز در زمینه عرضه محدود فعالیت دارد و باعث می‌شود که محصولات برندهای لوکس به صورت انحصاری تنها در فروشگاه‌های خاص عرضه شود.


مهمترین ویژگی یک شرکت پخش مویرگی

شرکت پخش مویرگی، شرکتی است که توزیع کالا را تا پایین‌ترین سطح کانال توزیع یعنی خرده‌ فروشان عرضه می‌کند. بر این اساس یک شرکت پخش ویژگی‌های خاص خودش را دارد و بیشتر در زمینه عرضه محصولات تند مصرف یا کالاهایی که باید با سرعت بیشتری فروخته شوند و قیمت آنها نسبتا پایین است، فعالیت کند.

نمونه این کالاهای تند مصرف می‌توان به محصولات تولیدی توسط کارخانجات و صنایع غذایی اشاره کرد که به دلیل داشتن تاریخ مصرف و انقضای تولید باید سریعا به خرده فروشان فروخته شوند.


بازرگانی گلستانی یک شرکت ممتاز در پخش عمده مواد غذایی

شرکت بازرگانی گلستانی یکی از شرکت‌های پخش موفقی است که در زمینه بازاریابی مویرگی فعالیت دارد و تمام محصولات و مواد غذایی شرکت‌های تولید کننده را از برندهای معتبر بدون واسطه و مستقیما از طریق واحدهای تولیدی خریداری و به دست خرده فروشان می‌رساند.

در واقع این بازرگانی پخش انواع مواد غذایی را از برندهای تولید کننده خریداری و آنها را در انبار خود دپو می‌کند و سپس از طریق کانال‌های توزیع کالا از جمله وب سایت مویرگی، سامانه آنلاین و پخش عمده مواد غذایی آنها را به فروش می‌رساند.