مکمل های بدنسازی پگاه
مکمل های بدنسازی پگاه

مکمل های بدنسازی پگاه انواع مختلفی دارد که در این گفتار بنای معرفی برخی اقلام آن را داریم.

 

پودر وی پروتئین

یکی از اقسام این مکمل های بدنسازی پگاه پروتئین وی پگاه می‌باشد که از آب پنیر استخراج می‌شود.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید پروتئین شیر از 80 درصد کازئین و 20 درصد از آب پنیر تشکیل شده است. آب پنیر محصول جانبی تهیه پنیر از شیر است و پس از طی مراحل مختلف فرآوری، به پودر پروتئین آب پنیر معروف تبدیل می شود. پروتئین آب پنیر را وی نیز می‌نامند که علاوه بر اسیدهای آمینه ضروری شامل سایر پپتیدهای پروتئینی، قند شیر، چربی، نمک و آب نیز می‌شود.

محصول وی پگاه 100% وی می‌باشد. 100% وی به این معناست که پروتئین موجود در این نوع از مکمل های بدنسازی شرکت پگاه 100% وی می‌باشد و فاقد پروتئین کازئین می‌باشد.

برای آشنایی بیشتر به مقاله پروتئین وی چیست؟ انواع، خواص، فواید و عوارض مراجعه بفرمایید.

پودر کربو

از دیگر انواع مکمل های بدنسازی شرکت پگاه می‌توان پودر کربو اشاره نمود. اگر بخواهیم کربوهیدرات ها را به صورت علمی تجزیه و تحلیل کنیم، باید اذعان کنیم که ساکاریدها نامی هستند که در بیوشیمی به این مواد داده شده است. اما، اگر بخواهیم این ترکیب را درک کنیم، باید به جایی برسیم که در بدن از آن استفاده می‌شود.

بدن ترجیح می‌دهد سوخت و ساز خود را با کربوهیدرات ها به عنوان منبع انرژی تأمین کند. البته پروتئین ها و چربی ها انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می کنند. با این وجود، وقتی انرژی توسط این دو منبع تامین شود، عملکرد بدن به سطح مطلوب نمی رسد.

اولین احتمال برای اتفاقی که برای کربوهیدرات ها پس از رسیدن به بدن می افتد این است که به گلوکز تبدیل شده و به عنوان سوخت استفاده می شوند. همانطور که احتمالا می دانید گلوکز بهترین منبع انرژی برای مغز و عضلات است. در نتیجه، لازم است قبل از استفاده کربوهیدرات ها را تبدیل کنید.

با این حال، وقتی بدن به انرژی نیاز ندارد، متابولیسم کربوهیدرات ها را به گلیکوژن تبدیل می کند که بدن آن را ذخیره می کند. این ذخیره می شود تا بدن هر زمان که به انرژی بیشتری نیاز دارد از گلیکوژن موجود در غذا و بافت ماهیچه ای استفاده کند. گلیکوژن توسط این متابولیسم در بدن به گلوکز و سپس به انرژی تبدیل می شود.

اما اگر بدن شما گلوکز و گلیکوژن کافی داشته باشد چه اتفاقی برای کربوهیدرات ها می افتد؟ هنگامی که این اتفاق می افتد، کربوهیدرات ها تبدیل شده و به عنوان بافت در بدن ذخیره می شوند. به همین دلیل، بسیاری از مردم از کربوهیدرات ها دوری می کنند. در نتیجه هنگام بدنسازی باید به مصرف این مکمل فکر کنید.

پودر ال کارنیتین

از دیگر انواع مکمل های بدنسازی شرکت پگاه می‌توان ال کارنیتین اشاره نمود. لووکارنیتین که گاهی اوقات کارنیتین نامیده می شود، آمینو اسیدی است که بدن به طور طبیعی می سازد. همچنین می توان آن را به عنوان مکمل مصرف کرد یا به رژیم غذایی اضافه کرد.

در سنتز انرژی، آلکارنیتین بسیار مهم است. زیرا انرژی دوباره به انرژی تبدیل می شود. بدن می تواند به تنهایی ال کارنیتین کافی تولید کند، اما در برخی شرایط، اگر کافی نباشد، بدن ممکن است بتواند آن را از رژیم غذایی به دست آورد. این باعث می شود ال کارنیتین یک ماده مغذی شرطی باشد. یا مکمل های غذایی دریافت کنید.

کلیه ها در بدن اسیدهای آمینه لیزین و متیونین را به ال کارنیتین تبدیل می کنند. هر فرد این توانایی را دارد که ال کارنیتین را برای استفاده بعدی حفظ کند و مقدار بیشتری از آن را دفع کند.

پودر BCAA

از دیگر انواع مکمل های بدنسازی شرکت پگاه می‌توان پودر BCAA را نام برد. لوسین، ایزولوسین و والین سه اسید آمینه ضروری برای بدن هستند که به نام اسیدهای آمینه شاخه دار یا bcaa شناخته می شوند. از آنجایی که همه آنها آمینو اسیدهای شاخه دار هستند، این سه اسید آمینه با هم ترکیب می شوند.

آنها مانند سایر اسیدهای آمینه BCAA به تشکیل پروتئین کمک می کنند. یکی از اسیدهای آمینه ضروری BCAA است که برخلاف آمینو اسیدهای غیر ضروری بدن نمی تواند آن را به تنهایی ایجاد کند و باید از طریق رژیم غذایی تامین شود.

پودر پروتئین تغلظ شده شیر MPC

یکی دیگر از مکمل های بدنسازی پگاه پودر پروتئین تغلیظ شده شیر می باشد. ام پی سی پگاه دارای 80 درصد کازئین و 20 درصد پروتئین وی می باشد. این پودر از دسته پودرهای کند جذب به حساب می آید. شرکت پگاه خراسان این محصول را در 5 اندازه تولید می کند. یک کیلوگرمی، 5 کیلوگرمی، 10 کیلوگرمی، 15 کیلوگرمی و 20 کیلوگرمی اشکال تولیدی این محصول می باشد.

برای آشنایی بیشتر با ام پی سی مقاله ام پی سی چیست؟ همه چیز درباره پروتئین تغلیظ شده شیر را مطالعه بفرمایید.

حرف آخر

مصرف مکمل های بدنسازی یا مکمل های ورزشی حتماً باید تحت نظارت کارشناس تغذیه صورت گیرد.