ماست سون کاله یک ماست همزده درجه 1
ماست سون کاله یک ماست همزده درجه 1

ماست سون کاله به عنوان یک ماست همزده درجه 1 در سال‌های اخیر، محبوبیت زیادی در میان دوستداران محصولات لبنی این برند پیدا کرده است. این ماست همزده با بافت خامه‌ای و چاشنی نمکی خود در میان وعده و کنار وعده‌های اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین شما می‌توانید ماست سون کاله را با ارزش غذایی مناسب و قیمت مقرون به صرفه از سوپرمارکت‌ها تهیه کنید و در سبد غذایی روزانه خود قرار دهید.

درباره شرکت لبنیات کاله

شرکت لبنیات کاله فعالیت رسمی خود را از سال 1366 با هدف بهبود و ارتقای سطح سبد غذایی مردم آغاز کرده است. در حال حاضر برند کاله به عنوان یکی از شرکت‌های تولید کننده فرآورده‌های لبنی برتر و محبوب در صنایع غذایی جهان و ایران شناخته شده است. شرکت لبنیات کاله با جذب روزانه بیش از 2500 تن شیر توانسته بیش از 2600 تن انواع فرآورده‌های لبنی تولید و در بازار عرضه کند.

بخش قابل توجهی از تولیدات شرکت کاله معطوف به تولید ماست است که در این میان ماست سون کاله جزو یکی از محصولات پرچم‌دار این شرکت لبنی است. این ماست با تنوع بسیار و در انواع بسته‌بندی‌ها و درصد چربی‌ متفاوت تولید و در بازار عرضه می‌شود تا بتواند نیاز تمام مصرف کنندگان را برآورده کند. این ویژگی‌ها ماست سون کاله را به یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین ماست در بین خانواده‌های ایرانی تبدیل کرده است.

فرایند تولید ماست سون کاله

به طور کلی ماست از تخمیر لاکتوز یا قند شیر به دست می‌آید. در گذشته شیر را درون مشک‌هایی از جنس پوست بز می‌ریختند تا این ماده سفید و غلیظ به دست بیاید. در واقع باکتری موجود در پوست بز باعث تخمیر لاکتوز شیر می‌شد و در نهایت ماست به عنوان یک ماده لبنی پرمصرف به دست می‌آمد. این باکتری باعث تبدیل لاکتوز به اسید لاکتیک می‌شود و پروتئین‌های شیر را به حالت ژله‌ای و سفت در می‌آورد تا انواع ماست بافت، عطر و طعم منحصر به فردی به خود بگیرد.

بر این اساس طعم ترش و تندی که موقع خوردن ماست احساس می‌کنید به دلیل وجود اسید لاکتیک در ترکیبات آن است.
اما امروزه با توجه به رشد تکنولوژی فرایند تولید ماست‌ سون کاله بسیار پیشرفته شده است. به طوری که ماست در مخزنی بزرگ همزده می‌شود که این فرایند از آب انداختن ماست و دو فازی شدن آن در طول مدت مصرف جلوگیری می‌کند.

ماست سون کاله یک ماست همزده درجه 1
ماست سون کاله یک ماست همزده درجه 1 20

فواید مصرف ماست سون کاله

کلسیم، ماده معدنی اصلی برای تامین سلامتی استخوان‌ها است که میزان آن در محصولات لبنی بسیار بالا بوده و به همین دلیل متخصصان تغذیه نیز مصرف روزانه لبنیات و به ‌خصوص ماست را همواره توصیه می‌کنند. امروزه تنوع ماست‌ها آن ‌قدر زیاد است که اغلب افراد می‌توانند با خیالی راحت از محصولات گوناگونی که تولید شده در وعده‌های غذایی خود استفاده کنند.

از مهم‌ترین فواید مصرف ماست این است که تقریبا اغلب مواد مغذی مورد نیاز بدن را دارد. به طوری که ماست سرشار از ویتامین B است که برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی بهترین گزینه هستند. وجود اسید فولیک، اسید لاکتیک، پتاسیم، فسفر، منیزیم، روی، پروتئین و چربی‌های مفید در ماست باعث افزایش ارزش غذایی این ماده لبنی سفید رنگ شده است.

بنابر تحقیقات انجام شده، بدن روزانه به تمامی این مواد معدنی نیاز دارد تا فرایند بیولوژیکی بدن مانند تنظیم فشار خون، متابولیسم بدن و غیره بهبود یابد. این ماده لبنیاتی دارای کلسیم و فسفر فراوانی است که باید در برنامه غذایی کودکان و بزرگسالان جهت رشد و تحکیم استخوان‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

پرفروش ترین اشکال ماست سون عبارتند از ماست سون 450 گرم، ماست سون 900 گرم، ماست سون 1500 گرم، ماست سون 1900 گرم و ماست سون 2200 گرم می‌باشد. شما می‌توانید ماست سون کاله به عنوان یک ماست همزده درجه 1 را در بسته‌بندی متنوع و در طعم‌ مختلف از فروشگاه اینترنتی مویرگی به عنوان یکی از معتبرترین سامانه آنلاین و پخش عمده مواد غذایی خریداری کنید.

ماست سون کاله یک ماست همزده درجه 1
ماست سون کاله یک ماست همزده درجه 1 21

محصولات مشابه

اگر به دنبال یک برند جایگزین از دسته ماست های همزده هستید پیشنهاد مویرگی ماست میکس چوپان است. ماست میکس چوپان یک ماست همزده است که در دو نوع کم چرب و پرچرب و در اندازه های متعددی تولید می‌شود. از میان آنها می‌توان به ماست میکس کم چرب چوپان 900 گرم و همچنین ماست میکس پرچرب چوپان 900 گرم اشاره نمود.