لبنیات بهترین منبع کلسیم پخش مویرگی بازرگانی گلستانی
لبنیات بهترین منبع کلسیم

لبنیات نخستین غذای انسان پس از تولد است. کودکی که از شیر مادر تغذیه می‌کند رشد بهتری دارد و استخوان‌های مستحکم تری دارد و سلامت بیشتری دارد.

برای آشنایی با اهمیت لبنیات با سایت مویرگی بازرگانی گلستانی همراه باشید.

نمو انسان و نیاز به لبنیات

انسان از زمان شکل گیری نطفه در رحم مادر، به عنصری به نام کلسیم نیاز دارد. این عنصر برای شکل گیری استخوان جنین بسیار ضروری است و از کلسیم خون مادر تأمین می‌شود. مادر اگر به تغذیه خود اهمیت ندهد و نیاز کلسیمی خود و کودک درون شکم خود را تأمین نکند حتماً ظلم بزرگی هم به خودش و هم جنینش می‌کند. اگر مادر به میزان کافی از جیره کلسیم در غذای خود استفاده نکند دچار فقر کلسیم در خون خود می‌شود.

خداوند متعال برای اینکه جنین در این حالت آسیب کمتری ببیند سازوکار بدن مادر را طوری تنظیم کرده است که کلسیم از بافت‌های استخوانی مادر آزاد شده و به نفع کودک مصرف شود. لذا مادران باردار بایستی از رژیم غذایی حاوی کلسیم حتماً بهره‌مند باشند تا هم خود سالم بمانند و هم کودک در بطن خود را مراقبت نمایند.

خواص ماست کلسیویتا کاله و 2 منبع غنی شده آن

سبک زندگی انسان مدرن و فقر کلسیم

زندگی انسان مدرن و سبک زندگی توأم با تجرد وی در عصر مدرنیته او را از بسیاری از مواهب خدادادی محروم کرده است. یکی از این مواهب خدادادی دو ماده کلسیم و ویتامین D می‌باشد. فقر این دو ماده حیاتی آدمی را فرتوت و استخوان وی را به اضمحلال می‌کشاند. دردهای استخوانی و مفصلی و پوکی استخوان از بیماری های شایع در اثر فقر ویتامین D و کلسیم می‌باشد.

اضمحلال و پوکی استخوان می‌تواند منجر به شکستگی‌های جبران ناپذیری در انسان شود. بسیاری از افراد در سن کهنسالی نیاز مبرمی به این دو ماده ضروری دارند. این افراد اگر استخوان سالمی نداشته باشند ممکن است در اثر برخوردها و حوادث ناخواسته دچار شکستگی شوند. این شکستگی‌ها به دلیل شرایط سنی به سختی ترمیم می‌شوند که این می‌تواند سبب زمین‌گیر شدن فرد در این سن شود. حتی در بعضی مواقع این شکستگی علت مرگ افراد در کهنسالگی است.

لبنیات و آفتاب بهترین منابع کلسیم و ویتامین D

آفتاب را مهمترین منبع برای ساخت ویتامین D و شیر و فرآورده‌های لبنی حاصل از آن را می‌توان بهترین منبع تأمین کلسیم معرفی کرد. اما آیا انسان مدرن توانسته است از این دو منبع مهم در تأمین این دو ماده بهره‌مند باشد؟ پاسخ منفی است. نمود ظاهری آن هم همین شیوع درد و بیماری‌های شایع در حوزه استخوان است. حال راه حل برون رفت انسان از این مخمصه، اصلاح سبک زندگی است. یا باید به خویشتن خویش بازگردد و از طبیعت به نحو احسن بهره‌مند شود و یا اینکه راهی دیگر برای رفع این معضل بیابد.

به قطع بهترین روش استفاده از منابع طبیعی خدادادی است اما گاه فرد خود را ملزم به استفاده از این منابع نمی‌بیند و یا در بهره‌مندی از آن غافل می‌شود. لذا می‌توان از برخی روش‌های علمی و تحقیق شده و برخی مصنوعات بشری در این حوزه بهره‌مند شد. در ادامه با فروشگاه آنلاین پخش مویرگی بازرگانی گلستانی همراه باشید تا با یکی از این روش ها آشنا شوید.

ماست کلسیویتا یک محصول غنی از کلسیم و ویتامین D

یکی از این راه‌ها استفاده از محصولات غنی شده با ویتامین D و کلسیم می‌باشد. هر چند این روش از خاستاه طبیعی خود فاصله دارد اما می‌توانند در دفع برخی امراض استخوانی نافع باشد.

غنی سازی ماست با کلسیم و ویتامین D سبب کاهش هایپرپاراتیروئدیسم ثانویه می‌شود. همچنین این موضوع سبب جذب بیشتر کلسیم و فرآیند استخوان سازی می‌شود.

لبنیات بهترین منبع کلسیم

تغذیه انسان از کلسیم و ویتامین D سبب مهار هورمون پارتیروئید می‌شود. مهار این هورمون مانع برداشت کلسیم از استخوا‌ن‌های بدن می شود. این موضوع در سنین بالا بیشتر خود را نشان می‌دهد. وقتی بدن در معرض فقر کلسیم قرار بگیرد، هورمون پاراتیروئید در بدن انسان آزاد شده و عملیات برداشت کلسیم از استخوان آغاز می‌شود.

این هورمون، کلسیم مورد نیاز بدن را از کلیه بازجذب و از استخوان برداشت می‌کند. اگر انسان پی در پی در معرض فقر کلسیم قرار داشته باشد به مرور استخوان انسان مضمحل شده و پدیده پوکی استخوان حادث می‌شود. پوکی استخوان هم انسان را در معرض شکستگی‌های وقت و بی وقت می‌کند که گاه این شکستگی بدلیل عمق جراحت و عدم توانایی بدن در ترمیم آن سبب مرگ فرد می‌شود. علت فقر کلسیم سوء تغذیه و عدم تغذیه مناسب از کلسیم می‌باشد.

مصرف غذاهای غنی شده از کلسیم و ویتامین D سبب افزایش سطح این دو ماده در خون می شود و می‌تواند بر کیفیت سلامت استخوان کمک به سزای نماید. ماست کلسیویتای کاله می‌تواند بخش اعظمی از نیازهای روزانه فرد به کلسیم و ویتامین D را تأمین نماید.

برای خرید لبنیات به فروشگاه مویرگی بازرگانی گلستانی مراجعه بفرمایید.